zamówienie na:

Zakup samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją chemiczno- ekologiczną dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubrańcu

zamawiający: Ochotnicza Straż Pożarna w Lubrańcu
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: OSP.ZP.1.1.2013
wartość: powyżej 130 000,00 euro
termin składania ofert: 22 sierpnia 2013  09:00
wynik postępowania: Wykonanie zamówienia powierzono w dniu 29 sierpnia 2013 roku Przedsiębiorstwu Specjalistycznemu "bocar" sp. z o.o. Korwinów, ul. Okólna 15; 42-263 Wrzosowa 




Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty (253kB) pdf
Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przekazuje treść
zapytania Wykonawcy i odpowiedź Zamawiającego. Jednocześnie, zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający koryguje treść pkt. I.1.4. załącznika nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - Wymagania dla samochodu, będącego przedmiotem zamówienia
Odpowiedź na pytanie oferanta (278kB) pdf

Wymagania dla samochodu, będącego przedmiotem zamówienia po korekcie (168kB) word
Ogłoszenie o zamówieniu



1.      Nazwa (firma) i adres Zamawiającego.
Zamawiającym jest: Ochotnicza Straż Pożarna w Lubrańcu
adres Zamawiającego: ul. Strażacka 10; 87-890 Lubraniec
tel.: 54 286 20 08
 
2.      Tryb udzielania zamówienia.
Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy Pzp   o wartości równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8
 
3. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia będzie udostępniona na stronie www.bip.lubraniec.pl
4.      Opis przedmiotu zamówienia
 
Samochód będący przedmiotem zamówienia musi spełniać  wymagania techniczne określone  w załączniku nr 1  SIWZ .
 
W celu zakupu nowoczesnego i bardzo dobrze wyposażonego wozu strażackiego określone zostały parametry     i warunki techniczne jakim musi odpowiadać pojazd . Z uwagi na konieczność prawidłowego funkcjonowania zakupionego samochodu w przyszłości, a także koszty eksploatacyjne, określona została koncepcja techniczno-technologiczna pojazdu przedstawiona w załączniku nr 1 do SIWZ.
Przedmiot zamówienia musi spełniać:
1) wymogi wynikające z obowiązujących europejskich i polskich norm i przepisów ochrony środowiska, w tym przede wszystkim:
a)  ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 27 czerwca 1995 r. ( tekst jedn. Dz. U. z 2012 , poz. 1137 z późn.  zm.)
b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji RP z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania. (Dz. U. Nr 143, poz. 1002 z 2007 r. z pózn. zm.).
2) posiadać aktualne świadectwo dopuszczenia do użytkowania wydane przez jednostkę badawczo-rozwojowa Państwowej Straży Pożarnej wskazana przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, upoważnioną do wydawania, zmiany, kontroli i cofania dopuszczenia, na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji RP z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Nr 143, poz. 1002  z pózn. zm.               
 
5.      Zamówienia częściowe.
 
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
6.      Zamówienia uzupełniające.
 
Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
 
7.      Informacje o ofercie wariantowej, umowie ramowej i aukcji elektronicznej.
 
1.                 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
2.                 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
3.                 Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
 
8.      Termin wykonania zamówienia.
 
- do dnia 20 listopada 2013 roku
 
9.  Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków oraz  wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających ich spełnienie.
 
8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:
 
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności;
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się           o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
 
-posiadania wiedzy i doświadczenia.
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się           o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
 
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się           o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
 
- sytuacji ekonomicznej i finansowej.
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się           o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
 
Na podstawie art. 44 ustawy Pzp, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie   o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2  do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie może być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną, jeżeli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie, albo może być złożone wspólnie przez wszystkich Wykonawców, to znaczy, że na oświadczeniu należy wypisać wszystkich Wykonawców i podpisują je wszyscy upełnomocnieni przedstawiciele Wykonawców lub podpisuje je upełnomocniony przez Wykonawców wspólnie ubiegających  się o udzielenie zamówienia pełnomocnik).
 
Zgodnie z art. 26 ust. 2b, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
 
W przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu na termin składania ofert, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (złożenie w ofercie oświadczenia w formie pisemnej podpisanego przez osobę/osoby do tego umocowane prawnie).
 
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty zawierające dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia 12 lipca 2013 roku Tabele kursów walut dostępne są pod następującym adresem internetowym http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
 
Ocena spełnienia przedstawionych powyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: „spełnia - nie spełnia”. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia.
 
W przypadku nie wykazania przez Wykonawców spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zostaną oni wykluczeni z postępowania na podstawie art.24 ust. 2 pkt. 4 i 5, 24b ust. 3 ustawy Pzp,               z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.
 
Na podstawie art. 26 ust. 2a ustawy Pzp, Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
 
8.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, zamawiający żąda następujących dokumentów:
 
1)   oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 3 do siwz);
 
2)   aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji                         o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
3)      aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu     o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4)      aktualnego zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5)      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu   o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
6)       aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu   o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
7)      aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu   o udzielenie zamówienia albo składania ofert;       

8)    listę podmiotów, należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do siwz),
 
        Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu       
      na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,  
      przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
     określonym w pkt. 8.2.
 
8.3.1 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.2:
       1) ppkt 2-4 i 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
2) pkt 5 i 7 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8,10 i 11 ustawy;
2. Dokument, o którym mowa w pkt 8.3.1 ppkt 1 lit. a i c oraz ppkt 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 8.3.1  ppkt 1 lit b, powinien  być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.3.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
          5. Szczegółowe wymagania formalne, jakie powinny spełniać dokumenty i oświadczenia,               o których mowa powyżej zostały określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form,     w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2013.231)
 
8.3.  Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
 
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
 
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy.
 
Wykonawcy zobowiązani są do przedstawienia dokumentów, oświadczeń zawierających stwierdzenia zgodne z faktami i stanem prawnym istniejącym w chwili ich składania.
 
W przypadku złożenia nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp.
 
9..      Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (zwani dalej Konsorcjum) powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 8 niniejszej SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich                w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy             w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się ażeby Pełnomocnikiem był jeden                       z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.                 Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności:
1)      łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),
2)      oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ile Wykonawców).
3.                 Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem Konsorcjum.
4.                 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swej treści następujące postanowienia:
1)     wyszczególnienie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
2)     określenie celu gospodarczego, dla którego umowa została zawarta (celem tym musi być zrealizowanie zamówienia),
3)      oznaczenie czasu trwania Konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, w tym Okres Zgłaszania Wad,
4)      podział zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców należących do Konsorcjum,
5)      określenie lidera Konsorcjum (powinien nim być Pełnomocnik wskazany w ofercie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia),
6)      wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy Konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia, odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
7)      zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
8)      ustanowienie pełnomocnika do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej Konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym.
3.                 W przypadku Konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Notariusza.
 
10.  Wadium
 
1.      Wysokość wadium
 
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości: 
-  15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych),
2.                  Forma wadium
 
1)      wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a)                  w pieniądzu,
b)                 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)                  gwarancjach bankowych, 
d)                 gwarancjach ubezpieczeniowych,  
e)                  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 Nr 42, poz.275),
2)      W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy:
a)                 nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b)                 określenie wierzytelności, którą ma być zabezpieczona gwarancja,
c)                 kwotę gwarancji,
d)                termin ważności gwarancji,
e)                 zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw,  i nie udowodnił, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie”.
f)                   zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
§  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub
§  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
§  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe            z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”.
g)                   gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa, gwarancja nie może           w swej treści uzależniać wypłaty wadium od potwierdzenia przez bank, jakąkolwiek osobę  trzecią lub instytucję podpisów osób złożonych pod żądaniem wypłaty wadium w imieniu Zamawiającego. Wypłata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana żadnymi innymi formalnościami koniecznymi do spełnienia ani dokumentami koniecznymi do złożenia wraz z żądaniem wypłaty wadium. Gwarancja winna przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium,
h)                   wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego,
i)                     jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji nie był krótszy niż okres związania ofertą,
j)                     w przypadku wniesienia wadium przez Konsorcjum w formie, o której mowa w pkt. 10 SIWZ winno ono w swej treści zawierać wyraźne wskazanie wszystkich Wykonawców tworzących Konsorcjum wraz z podaniem ich nazw i siedzib lub pełnomocnika (lidera) konsorcjum.
3)      postanowienia niniejszej SIWZ stosuje się odpowiednio do poręczeń.
 
3.      Miejsce i sposób wniesienia wadium.
 
1)     W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez: Bank Spółdzielczy w Lubrańcu nr rachunku: 29 9559 0004 0000 0101 2000 0001 z dopiskiem: „wadium na zakup samochodu”
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.
2)     wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach w oryginale należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Lubrańcu – pokój nr 25 I p, a w kopii jako załącznik do oferty.
3)     w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez Pełnomocnika Wykonawców, o których mowa w pkt. 9 niniejszej SIWZ.
 
4.                  Termin wniesienia wadium.
 
1)      wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert,
2)      w wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę,
3)      Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą,
4)      Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed terminem składania ofert.
5)      Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie z pośród możliwych wymienionych w SIWZ.
 
5.                  Zwrot wadium.
 
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający może żądać ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
 
6.                  Utrata wadium.
 
1)      Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)                  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych   w ofercie,
 
b)                 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe           z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
2)      Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń,  o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że, udowodni, iż wynika to   z przyczyn nieleżących po jego stronie.

11.  Kryteria oceny ofert.
1.                 Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
1)     zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego               z niniejszego postępowania,
2)   nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
 
2.                 Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

l.p. Kryterium Znaczenie procentowe Kryterium Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta 1) Cena ( C ) 100 % 100 punktów

3.    Zasady oceny kryterium „Cena” ( C ).
W przypadku kryterium „Cena” oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:

  C min   Pi (C)  = ------------- Ÿ   Max (C)   C i  

      gdzie:

Pi(C) ilość punktów jakie otrzyma oferta „i" za kryterium "Cena" Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert C i cena oferty „i" Max (C) maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium „Cena".

 
12. Miejsce, termin złożenia ofert.
 
1.                 Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urzędzie Miejskim w Lubrańcu ulica Brzeska 49 87-890 Lubraniec (sekretariat) w nieprzekraczającym terminie:
do dnia  22 sierpnia  2013 r.     do godziny 09:00

13. Termin związania ofertą: 60 dni

14.  Ogłoszenie zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 12 lipca 2013 roku

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (461kB) pdf
Druk 'Formularz oferty' (16kB) word
Druk „Oświadczenie z art. 22 ust.1 Prawa zamówień publicznych” (14kB) word
Druk „Oświadczenie z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych” (13kB) word
Druk „Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej” (14kB) word
Projekt umowy (130kB) pdf
Wymagania dla samochodu, będącego przedmiotem zamówienia (166kB) word

metryczka


Opublikował: Alicja Skrzypczyńska (12 lipca 2013, 15:59:26)

Ostatnia zmiana: Alicja Skrzypczyńska (10 lutego 2014, 13:31:15)
Zmieniono: przywracanie informacji do BIP

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1670